Van Provence naar Drome - Reisverslag uit La Bégude-de-Mazenc, Frankrijk van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu Van Provence naar Drome - Reisverslag uit La Bégude-de-Mazenc, Frankrijk van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu

Van Provence naar Drome

Blijf op de hoogte en volg Joop

26 Juli 2017 | Frankrijk, La Bégude-de-Mazenc

Ik had vandaag het gevoel alsof ik de Provence niet uit mocht (of de Drome niet in). Een straffe wind volop kop, nog steeds die mistral vermoed ik. Maar mijn kompas staat naar het noorden gericht en dat trekt toch meer. Desondanks trage kilometers.
TT voerde mij langs kleine landweggetjes, over dirtroads, die al gelijk bij de camping begonnen. Via deze dirtroad kwam ik op de Col de la Madeleine terecht. Nee, niet die grote uit de Alpen, maar een gelijknamige kleine. Goed te doen. Deze Col en verder naar het noorden is het een mekka voor wielrenners. Je zag ze ook veel. Ik heb veel tussen de wijnranken gereden, het Cotes de Rhonegebied, af en toe fruitbomen en lavendel ( ruik je op afstand al). De Mont Ventoux bleeft mij nog lang nakijken, maar is nu definitief uit 't zicht. Onderweg overal fruitkraampjes. Mijn pakkie jan. Langs een paar leuke kasteeldorpjes gekomen. In een daarvan, Vaison la Romaine, ben ik even gaan zitten. Die barman had oude jazz opstaan, Louis Armstrong. Met zijn rauwe stem en trompet schalde hij over dat pleintje: Stormy Weather en andere klassiekers. Ik had daar wel uren kunnen blijven zitten met deze muziek, de sfeer en het kijken naar de slenterende toerist, lanterfanten. Maar ik moest verder, vond ik en ben nu neergestreken op een municipal van nog zo'n oud plaatsje nog onder Montelimar. Montelimar staat bekend om haar nougat, dus ik heb maar wat gekocht
( ontbijt morgen ???).

Wat is een stoel toch een " rijk" bezit voor een alleenreizende fietser. Altijd maar op de grond zitten of in de tent is niet fijn. In Engeland en Scandinavië kon je vaak gebruik maken van een picknick tafel . Soms biedt een campingbeheerder een stoel aan. Karin had stoelen bij zich. En mijn buren in Bedoin hadden een stoel over die ik mocht gebruiken. Ik kreeg ook elke avond een koud wijntje. Dus het was gezellig daar. Leuke camping met veel gelijkgestemden. Onthouden.

  • 26 Juli 2017 - 22:15

    Kitty Hovenkamp:

    Hoi Joop, niet te hard door trappen, wel voldoende de tijd nemen om rond te kijken, op een terrasje genieten van een kopje koffie, een frisje, iets te eten. Geniet nog heerlijk van de vrijheid.

    Kamperen zonder stoel is iets wat niet prettig is. Uitkijken naar een bankje, een boomstam op maar te zitten. Een stoel is geen overbodige luxe als je kampeert. Gewoon snel contact maken met de buren, die dan wel een stoel moeten hebben, anders zoek je andere buren ;-)

    Je rijdt door een mooi gebied. En nougat als ontbijt is wel een keer lekker; gewoon doen Joop.

    Succes morgen en hopelijk heb je morgen de wind in de rug. Groet kitty

  • 26 Juli 2017 - 23:42

    Jeanette :

    Oh ja lavendelvelden, heerlijk! Wat een mooi verhaal weer Joop!
    Liefs uit Tenerife! Heel fijn

  • 27 Juli 2017 - 08:37

    Reinalda Kerseboom:

    ha,

    Taking the long way home! Enjoy!

  • 27 Juli 2017 - 12:30

    Lammert En Gerrie Konink:

    Hi Joop,

    In dit gebied hebben wij vaak gefietst . We genoten daar erg. Leuk om te lezen hoe jij het ervaart. Veel succes met de terugtocht.
    Hartelijke groeten. Lammert en Gerrie.

  • 28 Juli 2017 - 13:12

    Marian Heijmen:

    Hoi Joop Montelimar daar zijn wij ook geweest deze vakantie en inderdaad de nougat streek. Wij hadden de pech winkels dicht. En de volgende laat open. Ga je langs de Rhône fietsen? Rijd wel lekker met bewegwijzing. Die wind is heftig. Meestal hadden wij hem mee maar als je tegenhad was het buffelen.
    Nog veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 26 Mei 2017
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 30192

Voorgaande reizen:

29 Mei 2017 - 31 Augustus 2017

van de noordkaap naar gibraltar

Landen bezocht: