Knetter - en donderslagen - Reisverslag uit Pesmes, Frankrijk van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu Knetter - en donderslagen - Reisverslag uit Pesmes, Frankrijk van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu

Knetter - en donderslagen

Blijf op de hoogte en volg Joop

30 Juli 2017 | Frankrijk, Pesmes

Het hangt hier in de lucht. Onweer. Het begon goed vanmorgen, want ik had er al een beetje mee gerekend. Met al dat gedonder heb ik diverse keren ergens onder een afdak moeten duiken. Dan moet je niet op de vlakte willen fietsen. Dus ik ook wat vervroegd neergestreken in het dorpje Pesnes, ten oosten van Dijon. Op de lokale camping, met een prive picknick tafel aan een riviertje. Geen verkeerde plek. Pesnes is een eeuwenoud dorpje tegen een heuvel opgebouwd en aan de voet van een riviertje. Vanwege haar strategische ligging is hier in het verleden veel bloed vergoten. Het dorp wordt niet echt als een toeristendorp geëxploiteerd. Dat was wel anders in Dole, veel groter natuurlijk. Op zich een leuk stadje, maar ik wilde daar niet blijven. Ik vond het allemaal wat gehaast voor een onthaast persoon als ik nu ben. Eten en wegwezen.
Ik had op de camping ook even wat tijd voor een wasje( als het nog wil drogen met die nattigheid).
Vanaf Dole was de route redelijk voorspelbaar. De weg rolt zich als een tapijt voor je uit en je kan soms kilometers ver zien wat je te wachten staat. Heuvels, goed te doen. Het is hier dun bevolkt. Veel oudere mensen. De jeugd is mogelijk weggetrokken (of gewoon op vakantie).

• 30 Juli 2017 - 23:36

Reinalda Kerseboom:

Oh, wat grappig, ... deze camping kennen we. Terecht gekomen toen we eerder de camping van Dole niet konden vinden. Heerlijk rustig plekje, al dendert het verkeer wel wat hard over de brug (daar stonden wij vlakbij...)
    Je begint behoorlijk op te schieten.... Benieuwd welke route je van hier neemt. Langs een rivier of....
    Heb je trouwens geweten dat je volgens jouw navi op deze blog ook even in Zwitserland bent geweest??

groets Reinalda