Calmement - Reisverslag uit Alès, Frankrijk van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu Calmement - Reisverslag uit Alès, Frankrijk van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu

Calmement

Blijf op de hoogte en volg Joop

22 Juli 2017 | Frankrijk, Alès

Een makkie vandaag. De dames gingen vooruit, richting Ales. Volgens mij heb ik het Centraal Massief verlaten. Vanuit Florac begon een "laffe" klim van ongeveer 20K. Slingerend tussen de bergen door. Hierna een lange afdaling die, zo leek het wel tot aan Ales duurde. Toch mooi hoe je toch elke keer weer zo'n Parc uitglijdt.
Ik was dus redelijk op tijd in Ales waar we elkaar weer troffen. Hier een zeldzaam lekkere meloensalade gegeten en wat in de stad rondgekeken, ook of ik iets kon ontdekken van Vincent van Gogh. Niet dus. Klopt want hij heeft hier ook niet gewoond, was Arles. Foutje !!!
Gegeten aan het lokale stadsstrand aan de Gardon.
Vanuit Ales is het ruim 100K naar Bedoin . Hier ligt de Mont Ventoux. Je kunt deze reis vanaf 3 zijden beklimmen, maar die vanuit Bedoin schijnt het meest spectaculair te zijn. Staat ook mooi beschreven in het boek "Ventoux". (Aanrader).

• 23 Juli 2017 - 22:08

Kitty Hovenkamp:

Hoi Joop,

Super dat het Karin en Juliette, geruisloos bij jouw tentje stonden. Super verrassing! Vrij snel, toen jij nog door Noorwegen en Zweden reed, vaak op de kaart gekeken met Karin. Enthousiast vertelde zij haar plan: halverwege juli Joop verrassen. Waar ze dan heen zou moeten vliegen en/of rijden was spannend. Naast jou leuke avonturen die je dagelijks schrijft ben je ook te traceren via de mobiel. Dus het was makkelijk voor Karin om jou te vinden in France.

• 23 Juli 2017 - 22:10

• 23 Juli 2017 - 22:14

Hoi Joop,

Op een of andere manier wordt het stuk tekst afgebroken. Dit is het vervolg op het eerste stuk.

• 23 Juli 2017 - 22:17

Kitty Hovenkamp :

Sorry Joop ik maak een chaos in jouw reactievermogen, ik stuur nogmaals het bericht. Ik heb nu de plaatjes eruit gegooid.

Hoi Joop,

Wel jammer dat ze niet de fiets heeft meegenomen, ze is al weken in de zaal aan het oefenen; ze wilde een stukje met je meefietsen (haha) Gezellig om met z'n drieën de stad te verkennen en je te krampen zoeken naar Vincent van Gogh, die ergens anders heeft gezeten (goede grap)

Over "de kale berg" zijn heel wat boeken geschreven maar ik neem aan dat jij het blauwe boek van Bert Wagendorp bedoelt. Je kan natuurlijk, de volgende keer, van een andere kant de berg beklimmen. Ik zie de beelden van Wilfried de Jong voor me die de berg beklimt op zijn 50-ste (documentaire gezien). Het moet een pittige berg zijn, maar als je boven komt dan knap je van voldoening; de pijn, het zwoegen vergeet je dan snel (zeggen degene die de berg hebben beklommen).

Geniet nog lekker samen met Karin en Juliette en succes met de beklimming.

Groet Kitty

• 23 Juli 2017 - 22:20

Kitty Hovenkamp :

Hoi Joop een verschrijving. Reactievermogen moet reactieveld zijn. Het is duidelijk ik maak er een janboel van, sorry
    Groet Kitty