Verrassing - Reisverslag uit La Roche, Zwitserland van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu Verrassing - Reisverslag uit La Roche, Zwitserland van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu

Verrassing

Blijf op de hoogte en volg Joop

22 Juli 2017 | Zwitserland, La Roche

Verslag 21-7
Karin is overgekomen, samen met Juliette. Allemaal in het diepste geheim. Stonden ineens naast mijn tentje met hun eigen tent. We trekken een paar dagen samen op. Gezellig !!!

Ik heb ook nog een tourtje gemaakt, maar uiteindelijk de Mont Aigouel niet beklommen. Ik dacht 14 K om er te komen, maar bleek 40K te zijn. Om daar te komen moet je eerst nog een andere col beklimmen, deze afdalen en dan begint de grote klim eigenlijk pas. Ik heb het op bij de eerste klim gehouden. Vond het genoeg zo.
Bovendien werd het weer erg dreigend en was net op tijd binnen voordat het hier losbarstte. Wel een mooie rit door een van de vele Gorges hier.

Vanavond in het restaurant. Gezinnen met kinderen. Die vervelen zich al gauw. Vooral jongetjes heb ik altijd de indruk. Je kan ze even bezig houden met plakplaatjes en kleurplaten, maar gaan dan steeds vaker van de stoel af. Lopen de bediening in de weg. Vader en moeder sommeren het ventje te gaan zitten. Werkt tijdelijk. Gelukkig, het toetje. Gooi er even wat suiker in en dan gaat 't weer even, om vervolgens helemaal los te barsten. Geen houden meer aan. Nee, laat de koffie maar zitten. Allez, on y va, we gaan.
Overal hetzelfde.

• 22 Juli 2017 - 14:05

Reinalda Kerseboom:

Hi Joop (en consorten!),

Wat leuk! We hadden jouw gezicht graag willen zien toen je je tentje naderde en daar bekende silhouetten zag... Dat had je natuurlijk niet gedacht.... (of stiekem toch gehoopt??).

Geniet een paar dagen van zo onverwacht samen optrekken!!

Still wishing you 'the long way home' (titel van diverse boeken, waaronder een boek met reisverhalen, vandaar)

groets,
    Reinalda

• 22 Juli 2017 - 14:36

Gérard En Marijke:

Hoi Jopie, wat zal jij verrast zijn geweest toen Karin en Juliette zo plotseling naast je op de camping stonden. Lezen nog iedere dag je verslagen. En die zijn zo leuk. Je kunt nog schrijver worden. Vooral dat verhaal over die Duitser Manuel. Mooi is het daar in het zuiden van Frankrijk. Je blijft in Frankrijk. Dat doe je goed. Het is veel te heet in Spanje. Wij wensen jou nog veel fietsplezier. En veilige kilometers. Liefs van Gérard en Marijke

• 22 Juli 2017 - 17:06

Jeanette :

Hey Joop! Da's nog eens leuk he! Die Karin! Topper is het!
    Veel plezier samen! Xx

• 23 Juli 2017 - 06:22

Jan De Sonnaville:

Hallo Joop
    Wat een leuke reisverhalen iedere dag weer. Ben benieuwd naar de vele kiekjes die daar naast de enkele die je telkens stuurt bij horen! Het fietsen gaat je zo te lezen steeds gemakkelijker af quarante ipv quatorze .
    Had jouw snoet ook wel eens willen aanschouwen toen het thuisfront ineens voor jeneus stond. Wens je veel plaisir en route. Aurevoir Joop