Duizend bronnen - Reisverslag uit Meymac, Frankrijk van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu Duizend bronnen - Reisverslag uit Meymac, Frankrijk van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu

Duizend bronnen

Blijf op de hoogte en volg Joop

17 Juli 2017 | Frankrijk, Meymac

Lacette restaurant, hartje Parc Naturel National Millevache en Limoges, een hele mond vol voor het gebied van vandaag. Ik vroeg de herbergier: zeker vanwege al die runderen hier ( la vache is de koe). Mais non: oud frans voor duizend bronnen. Weten we dan. Het park ligt ten zuidwesten van Limoges. Die camping was niks, vond ik. Ik had mezelf een kort ritje voorgenomen en ben aangeland in Meymac, een dorp aan de rand van het park. Niet op de grote weg geweest vandaag. Opnieuw voerde TT me langs de meest opmerkelijke plekjes. 1 keer was hij in de war, ik dan ook. Dus ik vroeg een oude franse dame in het gehucht waar ik zat. Ook zij was in de war. Geen tanden, zo krom als een hoepel en geen woord over de grens. TT stuurde me naar een gite. Wat is een gite. C'est prive. Ondertussen en onder steeds luider geblaf en gegrom van haar hond bleef ze maar 1 richting opwijzen. OK die kant dan maar op voordat die hond echt onhandelbaar werd. Chien mechand !!!!!
Uiteindelijk dus weer op een municipal terecht gekomen. Mijn buren zijn Nederlands, Harrie en Joke. Nodigden me uit voor eten. Nou graag. Heerlijk gegeten. En gewoon een Nederlands gesprek. Een collega ook.
Het gebied wordt steeds heuvelachtiger, grilliger, langer klimmen. Vandaag al op 1000 meter geweest. Goed als voorbereiding op Cevennen waar de hoogste berg tot bijna 1600 meter rijst.Volgens de kaart rij ik morgen opnieuw een Parc National in voordat ik de Cevennes bereik.

  • 17 Juli 2017 - 22:50

    Reinalda Kerseboom:

    Ha Joop,

    Klinkt alsof je ergens komend weekend van plan bent de Mont Ventoux te beklimmen.... Hopelijk laat je de bagage dan op een camping.
    Krijg je nog iets mee van de Tour?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 26 Mei 2017
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 30157

Voorgaande reizen:

29 Mei 2017 - 31 Augustus 2017

van de noordkaap naar gibraltar

Landen bezocht: