Kanaalrit - Reisverslag uit Nyoiseau, Frankrijk van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu Kanaalrit - Reisverslag uit Nyoiseau, Frankrijk van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu

Kanaalrit

Blijf op de hoogte en volg Joop

13 Juli 2017 | Frankrijk, Nyoiseau

Een mooie fietsdag. Ik zat al aan het kanaal, maar dat ging nog 45K verder vandaag. Mooi slingerend, meestal in het bos en onverhard. Goed te doen. Veel fietsers ook. Gezinnen. Hebben veel bij zich, vnl in karretjes. Zo ongeveer de helft van hun bepakking gaat over eten, het eten zelf of kookspullen.
Je had overal mooie plekjes waar je even kon zitten. Het tweede deel leidde door een glooiend landschap, agrarisch Ik landde vanmiddag midden in een wielerwedstrijd. De boel was afgezet dus ik ging even kijken. Leuk weer om te zien. Gaat er net zo aan toe als bij ons. Feitelijk is er niets veranderd sinds de tijd dat ik dat ook een tijdje heb gedaan. Ik ging met mijn bepakte fiets over de finishlijn , (de wedstrijd was afgelopen) en stak mijn arm in de lucht. De mensen klapten en riepen. Geen idee wat maar het klonk wel leuk. Overal wordt geoogst en gras gemaaid. Flink wat km gemaakt maar kwam ook omdat hier weinig campings zijn. Dan komt het uiteindelijk toch weer goed. Een mooie Municipal, goed verzorgd, aan een riviertje.
Morgen duik ik het Loiredaluu in, of misschien zit ik er al in.

• 14 Juli 2017 - 08:18

Gerrit Van Scherrenburg:

Hoi Joop,
    Leuk die fietsroutes langs de kanalen in Frankrijk, esay going een beetje lommerrijke omgeving, heeft Loiredal ook wel maar dan stromend water en zandige oevers soms een eilandje. Wellicht zie je nog een visarend.
    Mooi trouwens dat je die finishlijn even met handen omhoog passeert, lekker. Hahaha mooi man!

Veel succes met vervolg van je tocht.

Groetjes Gerrit

• 14 Juli 2017 - 13:44

Reinalda Kerseboom:

Hi Joop,

Op de route die je gemaakt hebt ben je w.s. door een oud bos gekomen. Ook hier leeft grappig genoeg de Arthurlegende nog heel erg. Misschien heb je daar nog wat van meegekregen onderweg.
    Vanavondzul je wel ergens onder Nantes vuurwerk meemaken. Quatorze Juillet, dan ontkom je daar niet aan. Omdat het vrijdag is zijn waarschijnlijk veel campings ook nog eens vol. Want de Fransen maken er graag een lang feestweekend van.
    Daarom morgenochtend extra alert zijn voor dronkaards op kleine weggetjes.... We willen je allemaal heelhuids terugzien over een paar weken hier! Maar misschien heb je zelf ook wel genoten van een lekker Loire-wijntje.

In het tempo dat je rijdt en de route die je lijkt aan te houden (Sud) bereik je de Spaanse grens en de Pyreneeën vast wel ergens volgende week. Het laatste stuk (na Bordeaux > Les Landes) is het zo vlak en saai dat je dat vast in een dag doet....
    Hoe verder je naar het zuiden komt hoe vaker je bordjes van de St. Jacobsroute tegen zult komen. Wij dachten vaak dat daar ergens echt álle wegen naar Santiago de Compostela voerden.

Still wishing you 'the long way home'.

Reinalda

• 14 Juli 2017 - 17:16

L&G Konink:

Hi Joop,
    Fijn dat je nu eindelijk van dat slechte weer verlost bent en kunt gaan genieten.
    Je bent toch niet zo gek om Spanje door te fietsen. Boven de 40 graden!!
    Ga fijn langs de oost Franse grens weer terug. Heb je nog genoeg uitdagingen.

Succes. Groeten, Lammert en Gerrie

• 17 Juli 2017 - 09:43

Marian Heijmen:

Klinkt allemaal super leuk. Krijg meteen weer zin om weg te gaan.
    Wij zijn tijdens de Via Claudia Augusta ook in een wielerwedstrijd beland, de dreilandergiro. Voordeel was de hele weg vrij voor de fiets, geen last van verkeer!
    Met applaus werden we boven op de berg ontvangen en die wielrijders maar zeggen "die laute sind ganz verrückt mit gepäck hinauf!"Helaas mochten we na de afdaling niet over de finishlijn. Het was fantastisch.
    Kan me de pret goed voorstellen. Wat is een fietsvakantie toch leuk!
    Hoeveel km rijd je per dag?