Typisch Engels - Reisverslag uit Newent, Verenigd Koninkrijk van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu Typisch Engels - Reisverslag uit Newent, Verenigd Koninkrijk van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu

Typisch Engels

Blijf op de hoogte en volg Joop

07 Juli 2017 | Verenigd Koninkrijk, Newent

Het was echt zo'n typisch Engelse dag, althans zoals ik dat heb beleefd. De TomTom stuurde me letterlijk het bos in. Een alternatieve route van de A47 af. Ik had zo mijn twijfels want het was een oud bospad wat volledig dichtgegroeid was. Fietsen onmogelijk. De TomTom
" beloofde " een eindje verderop een verharde weg. Verder was het goed te doen. Rustig, uitdagend en genoeg te zien onderweg. Soms moest ik toch weer even de A47 op, waar ik dit spandoek tegenkwam (foto). De weg is er voor iedereen, maar als fietser moet je niet op de A47 zijn. Maar goed, soms moet het even. Ik heb veel sport gezien. Soms ook even gaan kijken. Jeugd die cricket speelde, polo, een soort hockey te paard. Ook weer complexen waar geracet wordt met paarden. Een cross countryparcours voor paarden, zo'n parcours waarbij ze met z'n allen over die heggen springen. Voetbal gezien en tennis. Veel golfbanen hier. Allemaal met een rijke traditie en mooie oude clubgebouwen. Ik heb nog getwijfeld om toch niet verder Wales in te gaan. Ik rij er nu langs op en zie aan mijn rechterkant de bergen van South Wales liggen met grote donkere wolken erboven. Ik had even geen zin meer in water. Bovendien is het gebied waar ik nu zit ook prachtig.
Begin van de dag kwam ik door een natuurreservaat. Via heuvels, dorpen en wat grotere steden, o. a. Ludlow en Leominster. In Ludlow koffie gedronken in de klanken van Ohhh kom er eens kijken..... van het plaatselijke carillon. Verder barst het hier van de kastelen. Ik heb er een bezocht: het Hampton Court Castle. Een prachtig kasteel en mooie tuinen. Ik probeer me dan voor te stellen hoe het er hier vroeger aan toe ging. Paarden en koetsen. Deftige dames en statige heren met hoge hoeden. Had wel een verfje nodig. Even JanWillem Jansen bellen. Ik zit nu weer op zo'n klein campinkje boven op een heuvel. Iets meer gasten dan gisteren, maar ook hier is het weekend begonnen. Ik begin inderdaad wat meer in het Engels te denken. Je leert snel als het niet anders kan. Zoek ook steeds woorden op, vooral als je ze vaak tegenkomt. Of hardop zeggen en herhalen wanneer je iets leest, het liefst met een bekakte uitspraak. Ach je moet wat onderweg. Moet soms ook wel om mezelf lachen. Ouwe gek op de fiets.
Ik schat dat ik over twee dagen aan de zuidkust ben. Mijn focus is gericht op Poole. Daar vertrekken de meeste boten naar de Kanaaleilanden.

  • 08 Juli 2017 - 13:48

    Marian Heijmen:

    Hallo Joop,
    Engeland is ook zo mooi! Zie dat je in de buurt van Oxford bent. Deze plaats is een bezoekje waard.
    Wij zijn benieuwd naar jouw ervaring in het zuiden van Engeland en de overtocht bij Poole. Wij hopen nog een keer de TOUR DE MANCHE te fietsen en ook over de Kanaaleilanden. Jammer dat je Estland en Letland niet meer hebt gedaan. Is wel erg mooi maar ook héél erg stil. Nog ontzettend veel fiets plezier gewenst en we blijven je volgen. Groet Theo en Marian Heijmen

  • 08 Juli 2017 - 20:23

    Reinalda Kerseboom:

    Hi Joop,

    Vandaag staat toevallig in de weekend bijlage van de Gelderlander een groot stuk over de Kanaaleilanden... Bijzondere bestemming hoor. Ben je er al bijna? En dan ook al aan het nadenken hoe jouw avontuur vandaar verder gaat???

    Deze week zag ik iets geheel anders op social media waardoor ik ook weer aan jouw reis moest denken: Lydia Rood (kinderboekenschrijfster en dochter van mijn leraar Nederlands Kees Rood) die met een 'fietscaravan' op weg is in Noorwegen. Kijk voor de grap [op een regenachtige dag dat je je echt verveelt natuurlijk] eens op lydia.rood op instagram... om te gillen (en nooit hills mee op te komen, waar dan ook).

    Hier kwam vanavond eindelijk weer eens een fietser de B&B binnen. Altijd leuk om fietsers te ontvangen. Deze reist wel erg licht (alleen een dagrugzakje).
    Gelukkig hoeven we op jouw verhalen nooit te wachten. El;ke avond voor het slapen gaan als leuk slaapmutsje effe lezen.

    Smooth rides,
    Reinalda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 26 Mei 2017
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 30140

Voorgaande reizen:

29 Mei 2017 - 31 Augustus 2017

van de noordkaap naar gibraltar

Landen bezocht: