Steep - Reisverslag uit Warton, Verenigd Koninkrijk van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu Steep - Reisverslag uit Warton, Verenigd Koninkrijk van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu

Steep

Blijf op de hoogte en volg Joop

04 Juli 2017 | Verenigd Koninkrijk, Warton

Ik twijfelde of ik wel moest vertrekken vandaag, gezien de weersvoorspellingen. Het regende vannacht behoorlijk, maar vanmorgen viel het wel mee, af en toe motregen (drizzle). Ik had ook geen zin de hele dag in de tent door te brengen of in een pub. Inpakken dan maar en op tijd vertrekken. Hierbij heb ik voor het eerst gebruik gemaakt van mijn hoofdnetje tegen de mitches. Ik wist dat ik vandaag een pas zou moeten beklimmen (very steep) 13-20 %. Eenmaal onderweg barstte de hemel open en de nodige tegenwind. Op die stijle trajecten moest ik echt van de fiets af en zelfs dat was zwaar. Stiekem hoop je dat er een bestelwagen stopt en je meeneemt. Was eigenlijk niet te doen. Vandaag was de eerste dag dat ik momenten had dat ik minder aandacht had voor mijn omgeving waar ik doorheen fietste. De elementen dwongen me daartoe zal ik maar zeggen. In de afdaling kwam ik door Windemere, een gezellig toeristenplaatsje aan een groot meer. Eerste stop. In de koffietent waar ik zat hoorde ik o.a. Nederlandse smartlappenmuziek en vroeg me af hoe dat hier zo terecht kom. Zal wel gezellig hebben geklonken en aan de playlist zijn toegevoegd. De mensen hier trekken zich van het weer niet veel aan lijkt het. Ze trekken er gewoon op uit, regenjas aan en wandelen maar.
Langzaam fietste ik het Lake District uit en ben uiteindelijk doorweekt aangekomen in Carnforth. Geen camping maar een gedateerd hotel, vergane glorie en de enige gast. Kost hier nauwelijks meer dan een camping. Mijn spullen hangen weer te drogen en de batterijen worden weer opgeladen (met een adaptor ivm Engelse stopcontacten). Morgen richting Preston.

  • 05 Juli 2017 - 20:26

    Jeanette :

    Halleluja! Heftig dagje Joop!
    Enne spookie man, zo'n leeg hotel

  • 05 Juli 2017 - 22:56

    Kitty Hovenkamp :

    Hoi Joop,
    Jammer dat je geen foto bij het stukje plaatst, waarop je te te zien bent met het charmante hoofdnetje op. Een hele dag in de tent zitten of de pub (wordt dan een prijzige rustdag) is geen fijne optie, maar de regen in te gaan is, voor mij, ook geen fijne beslissing. Je bent wel een bikkel om gewoon, vroeg de spullen in te pakken alles op de fiets te stouwen, en gewoon gaan.
    In gedachte zie ik je, kromgebogen over het stuur zitten, keihard aan het stuur trekken om de top van die 20% berg te halen. En omkijken of die bestelauto, waar je zo naar uitkijkt, eraan komt. Pittige bergen tussen de 13-20 procent, ik kan mij voorstellen dat de omgeving even ondergeschikt was, naar boven komen (fietsend/lopend) was prioriteit. Was de afdaling niet link met het natte wegdek?
    Haha, de koffietent bracht je even terug naar Nederland. Was de eigenaar niet een Nederlander uit de Jordaan ;-)
    Je hebt de nacht goed doorgebracht in het verlaten hotel, geen krakende vloerplanken of piepende deuren? Mogelijk was je zo moe dat je als een blok in slaap bent gevallen.

    Groet Kitty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 26 Mei 2017
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 30163

Voorgaande reizen:

29 Mei 2017 - 31 Augustus 2017

van de noordkaap naar gibraltar

Landen bezocht: