Midzomernacht - Reisverslag uit Salo-Haveri, Finland van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu Midzomernacht - Reisverslag uit Salo-Haveri, Finland van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu

Midzomernacht

Blijf op de hoogte en volg Joop

21 Juni 2017 | Finland, Salo-Haveri

Kan ik kort over zijn. Midzomernachtfeesten: niets van gemerkt.
Als ik naar buiten kijk denk ik dat het een goed besluit is geweest nog een nachtje extra te blijven. Het komt hier nl. met bakken uit de lucht. Een mooie plek, een prachtige omgeving en een schattig huisje. Ik zit op een soort parkje aan een groot meer. Alles ruim opgezet en allemaal van die mooie rondhouten hutten.
Ook een goed moment om alles even te ordenen. De balans na 3 weken fietsen is dat ik twee truien en een sportjasje verloren ben. Oud spul dat ik apart op de fietstassen had gebonden, maar kennelijk verloren onderweg. De fiets nagelopen, schroefjes en boutjes controleren. Spanning van de snaar nalopen en bijstellen. Ziet er allemaal goed uit en functioneert nog goed.
Nog een keer in de sauna geweest. Luxe hoor. Wil ik thuis ook wel. Verder wat rondgekeken hier en gelezen, want een boek, daar was ik nog niet aan toegekomen.
Dan nog even over mijn tentje. Ik heb na gisteren misschien het vermoeden gewekt dat het allemaal wat primitief is, zo'n tentje, maar dat valt allemaal wel mee. Je zet hem heel makkelijk op. Net genoeg ruimte om in te slapen, zitten, eten of schrijven. Muggenvrij en lekker knus. Mij hoor je niet klagen. Alleen bij langdurige regen. Nee da's niet fijn. Ook voor morgen is het weer niet best, maar ik ga wel verder nu. Ik fiets wel tussen de buien door. Een mooie tour maken door een echt merengebied.
Ben lekker uitgerust (en weer droog)

  • 21 Juni 2017 - 21:57

    Kitty Hovenkamp:

    Hoi Joop, ik had een aantal rustdagen ingelast. Jouw verhalen wel gelezen alleen geen puf om een reactie te geven. De afgelopen dagen druk bezig geweest met Finland en dan vooral het gebied tussen Helsinki en Tampere, Turku i.v.m het plannen van onze vakantie. Ik hoop alleen dat wij minder regenbuien krijgen dan dat jij hebt gehad. Het was een goed plan om even een rustdag in te plannen en dubbel en dwars te genieten van de sauna.

    Hopelijk zit aan de verloren truien en jasje geen emotionele waarde zoals het goretex hesje, dat zou erg sneu zijn. Even terug fietsen is geen optie. Fiets ze en veel plezier in Finland en hopelijk krijg je niet teveel regen op je hoofd.

    groet Kitty

  • 21 Juni 2017 - 22:01

    Kitty Hovenkamp:

    Hoi Joop, jammer dat je niet de midzomernacht feesten mee hebt gemaakt. Ik weet dat in Denemarken er grote vuren worden ontstoken, mensen komen bij elkaar om lekker te eten en te drinken en te kletsen. Mogelijk wordt het in Finland minder uitbundig gevierd.

    Merk je nog iets van de gelegenheid dat het 100 jaar geleden is dat Finland onafhankelijk is van Rusland?

    Groet Kitty

  • 21 Juni 2017 - 23:22

    Jan De Sonnaville:

    He die Joop! Wel echte ontberingen die jij meemaakt! Maar dat past wel bij jou. Dat maakt deze reis juist bijzonder en ik denk dat iedereen savonds weer graag in jouw spannende jongensboek weer verder leest wat je weer allemaal meegemaakt hebt. Fijn dat je fiets goed functioneert. Krijg je niet veel commentaar op je bijzondere aandrijvingssysteem? Ik hoop dat je morgen het wat beter treft wat buien betreft! Fiets je ook wel samen op met andere fietsers. Of zijn die er nog niet geweest. En hoe is het overdag? Heb je bijzondere antimuggenspray of steken die krengen je helemaal lek? Hou je haaks en goede reis morgen weer. Grt Jan

  • 22 Juni 2017 - 20:25

    Diertje:

    Lieve pap.
    Dat je niks van midzomernacht hebt mee gekregen is niet gek.
    Het feest is namelijk pas morgen

  • 22 Juni 2017 - 20:28

    Diertje:

    De helft van mijn bericht is maar geplaatst :( vet stom.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 26 Mei 2017
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 30188

Voorgaande reizen:

29 Mei 2017 - 31 Augustus 2017

van de noordkaap naar gibraltar

Landen bezocht: