Laatste etappe Zweden - Reisverslag uit Nydalahöjden, Zweden van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu Laatste etappe Zweden - Reisverslag uit Nydalahöjden, Zweden van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu

Laatste etappe Zweden

Blijf op de hoogte en volg Joop

16 Juni 2017 | Zweden, Nydalahöjden

Umea bereikt. Ik was wat laat vertrokken uit Lycksele. Ik heb me maar eens geschoren. Ik had maar 1 mesje meegenomen en kwam er toen ik op de helft was er niet meer doorheen. Zo ben ik 1 helft geschoren, 1helft ongeschoren het dorp ingegaan naar de lokale super. Het heeft me uiteindelijk 3 mesjes gekost. Te laat vertrokken dus. Een andere reden voor de late aankomst hier was dat ik deze keer de verkeerde alternatieve route heb genomen. Welliswaar mooi en rustig maar kon niet weten dat over een traject van 35K de weg openlag, in ieder geval niet geasfalteerd. Dat schiet ook niet op. Umea is een behoorlijk grote stad, waar ik moeilijk een camping kon vinden. Ik zag 2 mooie meiden in de tuin zitten en vroeg ze naar een camping. Wisten ze niet. Googlen. Toen moesten ze uitleggen. Lukte niet in het Engels. Ik dacht nog: mooie meiden en ze ruiken zo lekker, neem gerust je tijd en denk erover na. Moeilijk allemaal. Ik zeg stoer: " zeg het dan maar in het Zweeds". Nou dan ben ik af hoor.
Ze wees me in ieder geval een richting op die achteraf de juiste bleek te zijn. Eenmaal een camping gevonden, bleek receptie reeds gesloten te zijn. Nu hebben ze hier zo'n superbeveiligd systeem, alles met magneetstrippen (zelfs de douche werkt hierop), dus zonder zo'n ding begin je hier niks. Via telefoon, creditcard en codekastjes toch aan dat kaartje gekomen. Joop kan douchen en koken. Wat een gedoe.
Morgen heb ik een rustdag. Ik ga wat kijken in Umea en inkopen doen voor Finland, vnl eten.

  • 17 Juni 2017 - 17:41

    Marriejanne Cobussen:

    je zal wel veel bekijks hebben gehad,zo half geschoren. het is leuk om de verslagen van je te lezen. geniet van deze tijd.

  • 17 Juni 2017 - 18:28

    Reinalda Kerseboom:

    Ha Joop,

    Er gaat hier geen dag voorbij of Gerrit en ik hebben het wel even over jouw avontuur. Heerlijk om steeds via jouw stukjes mee te kunnen genieten en zo ook eigen herinneringen op te halen.
    Nu Zweden alweer (bijna) achter je ligt is de kans op elanden nog lang niet verkeken hoor. Finland, Estland, Letland en Polen bieden je nog tal van kansen.
    Wij hoorden ooit van locals dat een mensenhoestje voor elanden lijkt op de bronst-roep. Dat hebben we natuurlijk uitgeprobeerd (Gerrit had een fikse verkoudheid, maar ook met nepkuchjes) en dat werkt echt. Je hebt meteen de aandacht en in plaats van zich te verstoppen draaien ze zich dan om om in de richting van het geluid te kijken. Best grappig, maar je moet dan wel hopen dat je niet een te dominant mannetje treft, want oei... ze zijn best gevaarlijk hoor! Maar ze smaken wel goed. In Finland kun je kotaballur (geloof ik zo iets) in blik kopen. Elanden- of rendierballen............ Nee niet die........... gewoon gehakt.
    In Finland en daarna zou je ook zo tegen een bruine beer aan kunnen fietsen... ze leven daar in elk geval nog wel.....
    Jij vindt Zweeds al moeilijk te verstaan, berg je dan maar in Finland. Echt helemaal nergens een touw aan vast te knopen en verlegen dat die Finnen zijn... Ze durven amper naar je te zwaaien. Maar goed dus dat je al scheermesjes hebt gekocht, want hoe je dat in Finland zou moeten vragen... alhoewel met een half geschoren gezicht snapt natuurlijk iedereen wat je hebben wilt.
    Hoe was Umea?
    Goede vaart en veel fiets en reisplezier in het Finse.

  • 17 Juni 2017 - 22:02

    Jeanette :

    Hahahaha! Ik had je wel willen zien, zo met een kant geschoren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 26 Mei 2017
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 30187

Voorgaande reizen:

29 Mei 2017 - 31 Augustus 2017

van de noordkaap naar gibraltar

Landen bezocht: