Humor - Reisverslag uit Kabelvåg, Noorwegen van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu Humor - Reisverslag uit Kabelvåg, Noorwegen van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu

Humor

Blijf op de hoogte en volg Joop

09 Juni 2017 | Noorwegen, Kabelvåg

Gisteravond op de camping. Ik had toeschouwers. Twee dames, zittend voor hun caravan hadden voorzichtig hun stoelen in mijn richting gedraaid. Ik was me aan het installeren, tentje opzetten enzo. Ik voelde dat ze het over mij hadden en mijn gedoetje. Ze hadden van die zware doorrookte stemmen en om de haverklap kwam er een lachsalvo gevolgd door zo' n heerlijk rochelende hoestbui. Ik had inmiddels ook mijn stoeltje naar hun toegedraaid en knikte vriendelijk naar de dames, waarna ze weer in lachen uitbarstten, wederom gevolgd door die hoestbuien. Of ze zich bewust waren van die hoestbuien of dat dat zo in hun dagelijkse leven paste weet ik niet. Was in ieder geval wel grappig en zij hadden er ook plezier in. Hup, en nog een sigaretje.
Ook grappig was het om te zien hoe die Noren genieten van de zon. De schamel geklede vrouwen (veelal in bh) en mannen tonen hun witte met vetrollen beklede winterlijven om maar geen straaltje te missen. Vitamine D.

Dan de rit zelf. Ik volgde de E10. Een prachtig aangelegde weg die snijdt door het landschap en biedt betoverende uitzichten. Maar weer die tunnels , he. Een alternatieve route was weliswaar een kleine 40K om, maar who cares. Daar heb ik geen spijt van gehad. Wel de hele dag Boersbergjes moeten fietsen, maar ik heb me op momenten aan de Middellandse Zee gewaand of in de duinen van Zandvoort. Of de Oostenrijkse Alpen. Ik zal proberen wat foto's te laten zien. Lukt meestal niet.
Wanneer je een rustige route rijdt, dan moet je niet verwachten dat je op elke hoek van de straat wat kan eten of drinken, zoals in Nederland. Ik zat er wat doorheen. Mijn water raakte op en snakte naar een bakkie koffie. Zo ineens uit het niets: camping met kafe. Daar kan ik dan helemaal blij van worden, van zo'n oase.

  • 09 Juni 2017 - 21:23

    Piet Bleeker :

    Prachtige foto's Joop, wat een geweldige landschappen, je had op de camping toch geen rose teen nagels hé , dat die dames zo moesten lachen. Geniet ervan.

  • 10 Juni 2017 - 00:11

    Michael Dumas:

    Hoi Joop,
    Zo geweldig om je verhalen te lezen. Vol energie en genoegen. Maakt me super blij. Bedankt dat je het allemaal deelt! Geniet ze en verheug me op het volgende verslag. Michael D

  • 10 Juni 2017 - 10:39

    L.A.ten Bhömer:

    Geweldig mooi en mooi uitzicht.

  • 10 Juni 2017 - 11:07

    Renate Ijkhout:

    Hoi Joop,
    Van Bernadette over jouw reis gehoord, super mooi zal t zijn! We wensen je heel veel plezier en mooie ontmoetingen toe! Geniet ervan en kom gezond en rijk aan ervaringen terug! harte groet van uit Dw

  • 10 Juni 2017 - 18:39

    Mardy Schaars:

    Prachtig Joop! Geweldig uitzicht en mooie ervaringen! Geniet ze!

  • 10 Juni 2017 - 21:40

    Jeanette Teunisse :

    HoI Joop!
    En daar zijn ze dan! De foto's

  • 12 Juni 2017 - 21:45

    Kitty Hovenkamp :

    Hoi Joop, prachtige foto's en je rijdt/reed door een magnifiek gebied. Ik zie het camping tafereel helemaal voor me. Dames en jij zaten beide op de eerste rij en hadden schik om elkaar. Terwijl jij bezig was met jouw tentje zaten zij, in bh, al jouw bewegingen etc te bestuderen en te voorzien van humoristisch commentaar. De vrolijkheid liep bij de dames hoog op waardoor er een extra lachsalvo werd gegeven. Ik hoor het hoesten en de rokerslach.

    Door jouw reisverslag besef ik dat Noorwegen stikt van de tunnels, dat had ik mij nooit zo gerealiseerd. Elke dag kan je als een kerstboom door de gangen crossen. Ik snap dat je de Boersberg route hebt genomen; wel om maar je bent door een mooi gebied getrapt en zonder tunnels.

    Groet Kitty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 26 Mei 2017
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 30050

Voorgaande reizen:

29 Mei 2017 - 31 Augustus 2017

van de noordkaap naar gibraltar

Landen bezocht: