Heerlijk weer - Reisverslag uit Kanebogen, Noorwegen van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu Heerlijk weer - Reisverslag uit Kanebogen, Noorwegen van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu

Heerlijk weer

Blijf op de hoogte en volg Joop

07 Juni 2017 | Noorwegen, Kanebogen

Eindelijk een volle dag zon. Heerlijk. Ik heb maar rustig aan gedaan vandaag. Uitgeslapen en wat georiënteerd op het vervolg. Tromso is best een levendige stad, maar misschien kwam dat ook wel door de eerste echte zonnige dag hier. Ik ben over het algemeen niet zo van de steden, maar heb wel wat bezienswaardigheden gezien en bezocht. Het liefst zit ik in zo'n haven een beetje van me af te kijken, praatje maken of gewoon niks. Ik vind dat er hier opvallend goed engels wordt gesproken, vooral de jeugd. Verder is zo'n stad makkelijk om wat informatie in te winnen. Vaak is er uitgebreide toeristeninfo. Ik heb de express veerdienst genomen naar Harstad. Van hieruit volg ik morgen een rustige en bergachtige route naar het zuiden. Ik verheug me weer echt op een mooie, maar vooral verkeersluwe tocht. Ook daar zit weer een oversteekje in maar deze is kort.
Verder hoop ik ergens te kunnen vliegvissen. Ik heb ze dat hier zien doen en het lijkt me geweldig zo'n grote vis uit het water te trekken.

  • 08 Juni 2017 - 14:12

    Gerrit Van Scherrenburg:

    Leven van dag tot dag en niet verder kijken dan de eerst volgende dag; helemaal prima om echt te gaan genieten van de vrijheid die je hebt. Vrij van agenda verplichtingen en schema's.
    Tip mocht je gaan vliegvissen koop aluminiumfolie voor bakken van je vis, heerlijk een vis zo op een vuurtje.

    Groet, Gerrit

  • 08 Juni 2017 - 22:43

    Kitty Hovenkamp :

    Hoi Joop, van de route afwijken zodat het "zitvlees" wat kan herstellen en dan tegelijk te genieten, in de haven zitten zitten om vooruit te staren in Tromsø is geen verkeerd plan. Heerlijk toch om gewoon af te wijken, dingen doen die je dan wilt doen; geen agenda die je terug roept.

    Het zou super zijn als vliegvissen je lukt. In een lange regenbroek tot aan je middel in het midden van het water staan en dan maar gooien-binnenhalen-aan de lijnen trekken en weer gooien-binnenhalen en uiteindelijk beet hebben. Ik vind het altijd fascinerend de vliegvissers bezig te zien.
    Lijkt me niet zo makkelijk vliegvissen. Succes als je het gaat doen.

    Groet Kitty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 26 Mei 2017
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 30150

Voorgaande reizen:

29 Mei 2017 - 31 Augustus 2017

van de noordkaap naar gibraltar

Landen bezocht: