Terug naar het noorden - Reisverslag uit Storsteinnes, Noorwegen van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu Terug naar het noorden - Reisverslag uit Storsteinnes, Noorwegen van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu

Terug naar het noorden

Blijf op de hoogte en volg Joop

06 Juni 2017 | Noorwegen, Storsteinnes

Er zijn van die kledingsstukken waar je geen afstand van kan nemen. Zo heb ik een Goretex-hesje van wel meer dan 30 jaar oud. Te vies om aan te pakken. De goretexlaag begint overal te bladderen. Toch heb ik met dit hesje elfstedentochten gereden en wintertriathlons gedaan en dan nog de vele trainingen. Teveel goede sportherinneringen aan dit hesje om hem zomaar weg te doen. Ik zal dat ook nooit doen. Eerder gaan inlijsten.

Ik heb besloten vandaag naar Tromso te fietsen. Dat buigt dan wel iets meer af weer terug naar het noorden maar ik had een paar redenen hiervoor. Ik kan vanuit Tromso makkelijk gebruik maken van veerdiensten. Schijnt ook een leuke stad te zijn. Verder was ik de E6 een beetje beu. Werd steeds drukker. Iedereen rijdt erg gedisciplineerd naar fietsers toe. Echt top. Maar druk is druk dus ik dacht: Tromso, de E8. Wat dacht je: nog veel drukker. Tromso zelf ook. Een echte stad. Morgen beetje sight-seeing daar en dan weer verder, ligt aan de veerdiensten. Leuk zo. Niet verder kijken dan 1 dag.

  • 07 Juni 2017 - 15:28

    Reinalda Kerseboom:

    Ha, je bent (of was) in het Parijs van het Noorden en nog steeds boven de poolcirkel.
    Hoe staat het met het daglicht? Niet veel uurtjes meer donker denk ik zo....
    Ben benieuwd waar je volgende bestemming gaat liggen.
    Geniet!
    Reinalda

  • 07 Juni 2017 - 16:18

    Gerrie Konink:

    We volgen jou sinds vandaag. Stoer hoor!
    Geniet van alles en pas goed op jezelf.

  • 07 Juni 2017 - 17:05

    Gerda En Nico Van Den Ham:

    Leuk om te lezen, veel herkenbare plaatsen en wegen.
    Veel plezier.

  • 07 Juni 2017 - 18:34

    Irene En Mike:

    Zitten je baardharen al in de spaken van je voorwiel, we hebben wel een scheerapparaat.
    Irene en Mike

  • 07 Juni 2017 - 18:50

    Maya Zaaijer :

    Ha die Joop! Vandaag de tip van Karin gekregen jou te volgen,. Wat ontzettend leuk en bijzonder om jou reisverslagen te lezen. Hartstikke stoer dat je dit doet. In de praktijk hangt een kaart waarop we kunnen zien welke route je fietst. Zet hem op! Enne nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Groet Maya Zaaijer

  • 07 Juni 2017 - 20:47

    Theo Modderkolk:

    Eindelijk gelukt om je een berichtje te kunnen sturen. Het was natuurlijk voor mij weer moeilijk te onthouden. Dementie light, denk je ook niet. Ik heb vorige week je foto van de Noordkaap gezien. Indrukwekkend en mooi, dat het gelukt vandaar de start te maken. In ieder geval nemen ze dat niet meer van je af. De kop is er af. Ik begrijp uit je bovenstaande bericht, dat je al flink aan het genieten bent door de toeristische routes te nemen i.p.v. de snelfietsroute naar het zuiden. Dit laatste is natuurlijk wel je doel. Genieten, een leeg hoofd krijgen en veel zien en beleven. Joop ik hoop, dat je die dingen veel gaat ervaren. Het allerbeste en de hartelijke groeten van mij en Margriet.

  • 07 Juni 2017 - 21:15

    Kitty Hovenkamp :

    Hoi Joop, vanmorgen had ik het geluk om in een, van de vele gevallen buien vandaag, intense bui op het Schaapsdrift overvallen te worden. Redelijk nat werd ik door Karin welkom geheten met de woorden: 'nu gewoon in de slaapzak stappen en morgen ben je droog' Jouw wijsheid gaat door Renkum heen.

    Je rijdt met een bijzonder hesje en ik denk niet dat iemand dit herinneringshesje onrechtmatig van je leent; het ruikt teveel naar jouw harde zweet. Nee dit hesje moet je inderdaad niet weggooien maar in de trofeeënkast zetten.

    Vandaag, samen met Karin, de route bekeken (de kaart met groene lijn hangt boven de leestafel). Zij vertelde dat je iets bent afgebogen en een stukje met de boot erdergaat ivm het verkeer op de snelweg waar jij fietst. Nu lees ik verslag dat je ook Tromsø gaat bezoeken. Hoe is deze uitstap bevallen en heb je al een boot geregeld die je verder brengt?

    Ik ben benieuwd naar het volgende avontuur, succes en geniet Joop. Groet Kitty Hovenkamp

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 26 Mei 2017
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 30159

Voorgaande reizen:

29 Mei 2017 - 31 Augustus 2017

van de noordkaap naar gibraltar

Landen bezocht: