Nordkapptunnel - Reisverslag uit Øvrejord, Noorwegen van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu Nordkapptunnel - Reisverslag uit Øvrejord, Noorwegen van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu

Nordkapptunnel

Blijf op de hoogte en volg Joop

01 Juni 2017 | Noorwegen, Øvrejord

Tips voor hotels, vooral als je denkt dat je teveel betaalt. Ga minstens 5x douchen, was je kleren, jat een wc rol, maak een lunchpakketje bij het ontbijt. Op mijn vraag aan de dame of ze een zakje voor me heeft antwoordt ze:
"Sorry sir, that is not our policy". Nou, wel die van mij. Vraag er dus niet om, gewoon doen. Vul je thermosfles met koffie en neem fruit mee. Zeepjes en shampootjes, pennetjes erg handig. Wanneer je commentaar krijgt doe je net of je gek bent. Je verstaat het niet of je begrijpt het niet. Maak optimaal gebruik van wifi en laadt je chargers op.

Dan de tocht van vandaag. Wat is het hier prachtig!! Alle weertypes weer gehad. Sneeuw, regen, kou en veel, zeer veel wind. Relatief druk op de weg, maar voor Nederlandse begrippen stelt het niet veel voor. De route voerde naar Oldersfjord, waar ik nu ben. Onderweg een aantal tunnels tegengekomen, waarvan de Nordkapptunnel (7K) wel de pittigste was. Voor het eerst in mijn leven geen hoogtemeters, maar dieptemeters gemaakt. Ongeveer 200 meter de diepte in, onder de zee door en weer omhoog. Tunnels zijn niks voor mij. Je hoort het verkeer 10x zo sterk. Je denkt dat ze je niet zien en wat je je al niet meer in je hoofd haalt. Ik was behangen met knipperende lampjes, een soort rijdende kerstboom. Niet te missen. De route ging vooral langs het water afgewisseld met klimmetjes landinwaarts. Een verraderlijke wind, maar grote delen mee. Ik weet nu waarom ik van Noord naar Zuid fiets, althans vandaag.

  • 02 Juni 2017 - 10:55

    Gerrit Van Scherrenburg:

    Hallo Joop, dan nu aan je fietsreis begonnen, prachtig, alle vrijheid om te gaan en te staan zoals het je bevalt. Heerlijk. Ik wens je een prachtig fiets avontuur toe en veel mooie ontmoetingen. en ... de wind in de rug en de zon in het het gezicht!! Veel fietsplezier. Gerrit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 26 Mei 2017
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 30186

Voorgaande reizen:

29 Mei 2017 - 31 Augustus 2017

van de noordkaap naar gibraltar

Landen bezocht: