Pont du Mousson - Reisverslag uit Bezaumont, Frankrijk van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu Pont du Mousson - Reisverslag uit Bezaumont, Frankrijk van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu

Pont du Mousson

Blijf op de hoogte en volg Joop

01 Augustus 2017 | Frankrijk, Bezaumont

Ik was aan het opruimen vanmorgen. De lucht werd zwart en het begon heftig te waaien. Ik verwachtte een hoop nattigheid en had me verschalkt in mijn tentje in afwachting van.....
" Ich hab' der Liebe Gott gebeten...... grapje.
Het viel mee, het waaide over. Maar een uur later fietste ik in de regen en dat ging de hele dag zo door. Het eerste deel van de tocht was mooi. Ik stak een rivier over. Niet aangegeven welke dus ik vragen: la Meuse ? Oui, en toen kwam er een heel verhaal waar ik de woorden source (bron) en soixante (60) uit kon pikken. Duidelijk.
Verder ben ik door een aantal wat grotere steden gekomen, o.a. Chateauneuf en industriegebieden. Een enorm veld met zonnecollectoren en aan de andere kant van de berg een kerncentrale. Energie genoeg.
Ik zit nu in een hotel op de industrieterrein een paar kilometer van Pont du Mousson. Dat is op zich nog wel een aardig plaatsje. Maar hier op het industrieterrein is het niks. Personeel ook niet.
Morgen ga ik Frankrijk verlaten en ben ik ergens in Luxemburg. Een mindere dag zal ik maar zeggen maar het kan ook niet altijd feest zijn.

  • 01 Augustus 2017 - 22:29

    Kitty Hovenkamp :

    Hoi Joop,
    Je hebt de afgelopen dagen de nodige kilometers gemaakt, althans dat is mijn gevoel als ik jouw verhalen lees. Naast de kilometers heb je ook de nodige regenbuien gehad. Morgen verlaat je la France en crosst vervolgens Luxemburg door; Renkum komt dichterbij. Ik hoop dat je de komende dagen meer zon krijgt en droog, dat is een stuk fijner fietser.

    Vandaag twee fietsers tegengekomen. Vanaf Amsterdam fietsten zij door Litouwen, Letland naar Tallinn om daar de trein te pakken naar Nederland. Naast wat lokalen, die zich een bult trappen op zware fietsen geen "sportfietsers"gezien in Estland. Jouw "eerste mier" nog niet gespot.

    Succes met de tocht groet Kitty

  • 01 Augustus 2017 - 22:41

    Reinalda Kerseboom:

    Hoi Joop,

    De dingen die je qua omgeving nu meemaakt helpen je vanzelf om weer richting huis te komen. Ik bedoel, de meest mooie ervaringen en omgevingen heb je achter je gelaten en de omgeving daar nu helpt je om oprecht naar huis te verlangen. Dat kost tijd en ik ga heel erg hopen dat je tijd genoeg krijgt om in rust thuis weer te aarden voor het werk je straks weer opslokt en je gedwongen meedoet aan de ratrace...
    De dorpen en steden die je passeert hebben niet zoveel te bieden, behalve wat vergane glorie uit Romaanse thermaalbadentijd, maar ook ik herinner me het gebied als wat troosteloos en letterlijk verveloos.
    Take your time and come home safely,
    Reinalda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 26 Mei 2017
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 30144

Voorgaande reizen:

29 Mei 2017 - 31 Augustus 2017

van de noordkaap naar gibraltar

Landen bezocht: