Ergens onder Lyon - Reisverslag uit Roybon, Frankrijk van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu Ergens onder Lyon - Reisverslag uit Roybon, Frankrijk van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu

Ergens onder Lyon

Blijf op de hoogte en volg Joop

27 Juli 2017 | Frankrijk, Roybon

Wat een vreemde rit. Ik had gerekend op een redelijk vlakke rit door het Rhonedal, maar TT had iets anders met mij voor. Een andere solofietser die ik vanmorgen sprak op de camping zei het al : Er wachten je nog een paar mooie bergen. Zij was Italiaanse, wonend en werkend in Nederland, en ook vandaar vertrokken op weg naar
" thuis ". Zij reed op een " Snel " fiets, een bekend merk in de trekkingfietswereld. Zij zijn daarin gespecialiseerd en maken je fiets op maat. Volgens mij alleen maar stalen fietsen. Haar vriend runde een "Snel " zaak in Den Haag.
Een vreemde rit, de wind was wel een stuk milder voor mij. De zon in de rug. Wel de hele dag klimmen en dalen. Weer over dirtroads. Soms zo stijl en onbegaanbaar dat ik van de fiets moest. Meer geschikt voor ATB meneer TomTom !!!
Veel zonnebloemen, je zou zeggen zonnebloemen zijn blij als de zon schijnt maar ze laten allemaal 't koppie hangen. Lavendel en het oogsten daarvan. Mais. Boerenland. Veel irrigatiekanaaltjes. Ik ben de Drome en de Isere overgestoken. De Alpen of de voet daarvan rechts van mij en links in de verte de bergen van de Ardeche ( met veel donkere wolken daarboven ). Ik reed vandaag vnl door de Drome maar heb deze inmiddels weer verlaten en zit nu in de Isere. In dit gebied geen toerisme en begon me af te vragen hoe de nacht door te brengen. Ik keek al uit naar een vrije plek ergens. Ik had 't wel gehad. En dan, opeens, in de verte: vlaggen, daar is iets aan de hand: camping !!!!
Een oase, ik had het er al eerder over. Als de nood 't grootst is , is de redding nabij. Een kleine camping aan een meertje, gerund door een jong stel, leuk ontvangen. Restaurantje, bar. In een cirkel van 20K is hier niets. Zelfs geen winkel, werd mij verteld. Mooi he, hoe alles toch weer op z'n plek valt. Op de kaart heb ik geen idee waar ik zit. Ongeveer 50K ergens onder Lyon. Wat dat betreft ga ik helemaal blind op dat apparaatje TT.

Eten en drinken gaat hier allemaal in goed vertrouwen. Zelf onthouden wat je hebt gehad. Zelf de tafel dekken en opruimen ( net McDonalds). Losjes allemaal. Noemen me ook bij de voornaam : Johan. Staat in paspoort.