Limoges - Reisverslag uit Lacelle, Frankrijk van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu Limoges - Reisverslag uit Lacelle, Frankrijk van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu

Limoges

Blijf op de hoogte en volg Joop

17 Juli 2017 | Frankrijk, Lacelle

Verslag van 16-7. Geen internet.
Het erste wat ik aan de patron vroeg was of er campings in de buurt waren. Was niet zo. Had ik natuurlijk niet aan hem moeten vragen. Een regelrechte streep door zijn business. Rij ik vanmorgen het dorp uit en 5K verderop een dorp in is daar een prachtige camping aan een rivier. Toch een beetje bedonderd, alhoewel hij me een prima tijd bezorgd heeft.

Ik was redelijk op tijd op pad. Voor mij is dat 9.00 uur of vroeger. Heerlijk is 't in de ochtend in de slibstream van de relatief koele nachten hier. Ik begrijp niet waarom het hier zo rustig is. Prachtige natuur. Riviertje's, beekjes, bossen, velden, heuvels. Echt voor de liefhebber. De hoofdwegen zijn wel erg druk.
Zoals gezegd, in de ochtend ging het goed. Vanmiddag de stad Limoges doorkruist. Niet veel te doen. Het heetst van de dag. Iedereen zat binnen denk. Na Limoges de natuur in, maar als je ernaar zoekt dan vind je er geen, een camping. Een bord met " camping " dus ik maar volgen. Onderweg zag ik: nog 15K. Dal in, dal uit, maar uiteindelijk zat ik aan een meertje. Beetje toeristisch en gehaast. Maar ik was er wel aan toe. Net iets te lang op de fiets gezeten, zeker met deze warmte. Morgen weet ik 't nog niet. Misschien een kort ritje.

Die wielrenners waren daar in verband met een wedstrijd in de buurt. Een soort semi-klassieker. Zij waren de talenten van St. Etienne. Hadden het goed voor mekaar. Eigen servicebus met monteur. Een volgauto. Ze trainen dagelijks, maar drinken wel een wijntje bij het eten.

  • 17 Juli 2017 - 13:44

    Gerrit Van Scherrenburg:

    Hoi Joop,
    Pluk de dag, een beetje leven als god in Frankrijk, daar moet ik aan denken als ik je verhaaltjes lees. Lekker reizen op de fiets niet verder kijken dan wat de dag brengt. Super. In de richting van Cervennes zal het niet drukker worden denk ik, vooral het simpele landelijk (boeren en buiten) leven in een mooi landschap.

    Groet, Gerrit

  • 17 Juli 2017 - 15:43

    Reinalda Kerseboom:

    Ha Joop,

    Wat een heerlijke ervaringen heb je daar zo een beetje freewheelend in het Franse land.

    In Spanje en Portugal is het op dit moment veel te heet voor wie dan ook lezen we hier. Behalve aan de kust. Heb je een goede keuze gemaakt met je route, al denk ik dat jij het daar ook wel warm hebt.

    Bon voyage! And... 'the long way home'

  • 17 Juli 2017 - 21:56

    Jeanette :

    Hoi Joop! Ja, da's schakelen, nu echt de hitte in, poeh!
    Zit niets anders op dan je aan te passen! Geniet van de zuiderlingen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 26 Mei 2017
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 30178

Voorgaande reizen:

29 Mei 2017 - 31 Augustus 2017

van de noordkaap naar gibraltar

Landen bezocht: