Fietsen op Jersey - Reisverslag uit Carteret, Verenigde Staten van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu Fietsen op Jersey - Reisverslag uit Carteret, Verenigde Staten van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu

Fietsen op Jersey

Blijf op de hoogte en volg Joop

11 Juli 2017 | Verenigde Staten, Carteret

Er wordt veel gefietst op Jersey. Ik heb toch wel de hele dag op de fiets gezeten. Een beetje kriskras over het eiland, want zo groot is 't niet. En er zit hier en daar toch wel hoogte, het eiland loopt wat op, aan de ene kant vlak met oplopende stranden aan de andere kant kliffen met baaitjes. Om in zo'n baaitje te komen moest je altijd wel even dalen en klimmen. Het wemelt hier van die baaitjes en kliffen. Uitzichtpunten ook. Devils hole was zo'n plek. Korte wandeling en dan een prachtig uitzichtpunt over de zee en de kliffen. Ook een stelling van de Duitsers bezocht van waaruit zij het Kanaal trachtten te controleren. Veel beton en kanon. Deze plek staat er ook om bekend dat de wind van alle kanten komt, was ook zo.
Het was onstuimig vandaag, af en toe regen, veel wind en voor hier tamelijk fris. Niet echt lekker.
Ik miste wel de echte Engelse vriendelijkheid. Niet zozeer bij de mensen, maar meer de dorpjes. Algemeen. Je kan hier wel geweldig eten, beetje Frans zou ik zeggen. Wijntje ook.
Veel grote landhuizen op grote landgoeden. Rijkdom. De hoofdstad bezocht. Doet wat mediterraan aan. Het klimaat is hier de grote trekker, maar dat heb ik niet mee mogen maken. Morgen is het ook weer ruw hier en ga ik weer vroeg op pad met de ochtendboot naar Saint Malo (Frankrijk). En dan weer verder naar het zuiden.

• 11 Juli 2017 - 21:50

Reinalda Kerseboom:

Hi Joop,

Goede beslissing St. Malo. Mooie oude stad, zeker een bezoek waard, al kan je fiets stallen misschien een probleem zijn... Ik weet niet meer of ze bewaakte stallingen hebben, maar dat is misschien wel zo. Even buiten de stad is een camping (4 of 8 km naar het noorden). Maar daar wil je met een tentje vast niet zijn, meer een bekrompen camperplaats. Tussen die plek en de stad is dacht ik ook nog een ander campinkje....
    Ben benieuwd welke kant je vervolgens op fietst: Bretagne in... Mont St Michel.... en daarna lijkt het allemaal weer erg Brits, of Normandië... Utah-beach en de andere DD-kusten (nogal indrukwekkend, zeker ook de Amerikaanse begraafplaats), of meer landinwaarts.. langs de Loire (dat past wel bij jouw ouderdom, maar jij past daar nog niet helemaal misschien. Wel heel leuk fietsen.
    In gedachten zie ik je ook nog opdoemen in de Tour, even meesprinten met al je bepakking ;-)

Go for 'the long way home' guy.

Veel plezier en behouden vaart morgen.
    Reinalda