Lovely - Reisverslag uit Carteret, Verenigde Staten van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu Lovely - Reisverslag uit Carteret, Verenigde Staten van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu

Lovely

Blijf op de hoogte en volg Joop

11 Juli 2017 | Verenigde Staten, Carteret

Dat lijkt voor veel mensen hier een stopwoord te zijn, evenals nice and paeceful. Elke keer wanneer ik een land verlaat waar ik doorheen ben gefietst gebeurt dat met enige weemoed. Engeland is een heerlijk (lovely) land. Bijzonder aardige en hulpvaardige mensen. Wanneer ik Engeland samen zou moeten vatten komt het woord vriendelijkheid het eerst in me op. Niet alleen de mensen, maar ook de landschappen, de dorpen en steden, zelfs de uithangborden. Alles is pittoresk en straalt traditie uit. En willen dat ook graag zo houden volgens mij, zonder de "vooruitgang " tekort te willen doen. Ik vond Engeland zeker in bepaalde delen waar ik doorheen ben gefietst bij tijd en wijlen erg druk. Ik moest ook nogal eens zoeken en toch ook wel wennen aan links rijden. Wanneer ik 's morgens op de fiets stapte begon ik steevast altijd rechts. Dat leer je dan ook weer snel af.

Ik kreeg wat tips om op Instagram te zoeken naar Lydia Rood. Leuk die foto's en filmpjes. Herkenbaar. Haar vader gaf les (Nederlands?) op het toenmalige Wagenings Lyceum, maar heb nooit les van hem gehad. Hij heet Rood en was ook peentjesrood.

Meestal rij je zo de boot op zonder te kijken hoe deze eruit ziet. Zo ook vandaag. Gewoon een boot dacht ik. Maar onderweg merkte ik dat dat ding toch wel erg hard ging (55 km/u). Blijkt het een catamaran te zijn. Spectaculair. Wanneer je achter op de boot kijkt wat de aandrijving teweeg brengt, een hoop gekolk achter het schip.

Het eerste wat me opviel was dat er hier veel wordt gesport. Hardlopen over de boulevard, wielrennen, fitness binnen en buiten.
Jersey is weer totaal anders, wel Engels maar veel minder traditioneel. Een smeltkroes van Frans en Engels. Alles wordt hier tweetalig aangeduid. Ik ben aangeland op een wederom kleine camping, gekoppeld aan een therapeutisch centrum ( massage en o.a. Yoga).
Morgen rondje Jersey (zonder bepakking)

  • 11 Juli 2017 - 13:00

    Gerrit Van Scherrenburg:

    Hoi Joop,
    Bye Engeland en hallo Jersey; een handige tussenstop aangezien het tweetalig is, naast dat het een fraai eiland is. Kun je alvast een beetje je Frans ophalen. Toffe foto is dat de aankomsthaven? Ziet er erg fraai uit. Veel plezier van je toer op Jersey, zonder bepakking gaat dat vast en zeker snel. Kun je dus lekker de tijd nemen en van het eiland en z'n mooie plekjes genieten. Ik moet erg denken aan heerlijk seafood maaltijd, vers gevangen die dag. Super.

    Groetjes Gerrit

  • 11 Juli 2017 - 18:29

    Marian Heijmen:

    Hoi Joop,
    Mooie foto' s van de laatste twee dagen. Engeland vinden wij ook prachtig en gezellig om doorheen te fietsen. Altijd aanspraak en inderdaad traditioneel maar dat heeft zijn charmes.
    Ben heel benieuwd hoe je de Kanaaleilanden vind. Lijkt ons geweldig om te bekijken en zonder bepakking is heerlijk relaxt. De Franse kust kennen we een stukje van ooit met de kinderen gefietst. Wij vinden Bretagne behoorlijk Engels aandoen. Krijg er steeds meer zin in om de tour de manche te gaan fietsen.
    Nog veel veilige kilometers en ik verwacht dat je straks veel fietsers tegen zult komen want er lopen diverse routes langs de kust en een eindje er vandaan.
    Good luck!!

    Marian Heijmen

  • 11 Juli 2017 - 20:00

    Jeanette :

    Nou Joop, pak je kans! Een Spa, heerlijk toch

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 26 Mei 2017
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 30173

Voorgaande reizen:

29 Mei 2017 - 31 Augustus 2017

van de noordkaap naar gibraltar

Landen bezocht: