Hey boy - Reisverslag uit Westbury, Verenigd Koninkrijk van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu Hey boy - Reisverslag uit Westbury, Verenigd Koninkrijk van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu

Hey boy

Blijf op de hoogte en volg Joop

08 Juli 2017 | Verenigd Koninkrijk, Westbury

Het is me nu al twee keer overkomen. Dat ze boy zeggen tegen mij, wel door een ouder iemand, maar toch. Zal wel door mijn petje komen.
Ze rijden hier toch wel erg veel dieren dood. Ik heb er al eerder over bericht maar het houdt niet op. Ik heb vandaag alleen al enkele tientallen konijnen geteld. Vogels, ratten, een schaap. Drie keer een das. Dan kan ik mijn necrofiele neigingen niet onderdrukken. Even kijken !!! Hoe lang al dood ? Jong ? Oud ? Ik heb een paar verklaringen:
1. Ze zijn dom. Kijken niet eerst naar rechts ( zoals dat hoort in Engeland) maar naar links
2. Niet goed opgevoed: je moet je koters wel goed leren uit te kijken alvorens over te steken
3. Natuurlijke selectie. Domme dieren laten zich niet doodrijden. En dat in de streek waar Darwin is grootgebracht.
4. Er zijn er gewoon zoveel. De kans is groter.

Dan nog even over de koffie hier. Ik hield al mijn hart vast. Engeland is alleen maar tea. Dus ik had mijn eigen voorraadje koffie maar vast meegenomen. Foute inschatting. Engeland is gek op koffie. Hier en daar wel gootwater, maar als je wat zoekt, kan je een prima bakkie scoren. Ik zie opvallend weinig Engelsen aan de thee. Wel het establishment natuurlijk, die zitten wel aan de thee. Ook leuk om naar te kijken, Engelse kak.
Vandaag was de TomTom mijn held. Heeft mij foutloos door een prachtig gebied geloodst. Heuvels, oude dorpjes en stadjes, veel agrarisch. Nauwelijks op de A-wegen geweest.

Leuk om mensen te observeren. Zo zit er een stel naast mij. Zij praat voortdurend. Hij heeft geen zin in een gesprek of hij kan het niet ( of hij zit in gedachten bij zijn vrienden in de pub). Hij knikt bevestigend of ontkennend in wat zij te zeggen heeft. Af en toe zegt hij " yeah " of " no". Misschien heeft zijn vrouw hem voor een weekendje gestrikt. Ik vul maar in.
" Het blijft tobben " zou Simon Carmiggelt zeggen.

Vanochtend op de camping. Ik zag zowel meneer als mevrouw Camping (eigenaar ?) strompelen. Fysiek ongemak. Ik vraag er naar.
" my back " zei de vrouw. " my knee " zei de man. " my age, I suppose. Ik knikte bevestigend, maar mijn handen jeukten. Kaartje achter gelaten......
Morgen naar de South Coast.

  • 09 Juli 2017 - 10:23

    Theo Modderkolk:

    Dag Joop,

    Mooi dat je weer een fiets hebt en je queeste weer hebt opgepakt, nu vanuit het land van Koning Arthur. Ik lees uit je laatste bericht, dat je nu naar het zuiden van Engeland trekt. Daar is de geest van King Arthur nog steeds heel levendig. Karin vertelde mij van de week, dat je van plan bent via de Kanaaleilanden naar Frankrijk te reizen. Wij zijn daar ook geweest en hebben op Jersey nog het huis bewonderd van de baas van Barnaby uit de gelijknamige televisieserie. Prachtig subtropisch eiland en goede pubs met goede maaltijden. Dan naar Frankrijk, zet je nog steeds in om Gibraltar te bereiken of ...?
    Wij wensen je ieder geval een goede reis zonder obstakels verder.

    Hartelijke groet van Theo en Margriet.

  • 09 Juli 2017 - 21:27

    Jeanette :

    Hey there, wat een mooi foto's!
    Knap, dat je dus zover van jouw vak verwijderd bent, om die rug niet aan te pakken! Heel goed!
    Veel succes morgen! Xx

  • 09 Juli 2017 - 22:27

    Kitty Hovenkamp :

    Hoi Joop, hartstikke leuk en ook een mooi compliment dat ze jou met boy aanspreken. Met of zonder petje zien ze een sterk, jeugdig, getraind persoon fietsen; top.

    Niet leuk zoveel dode dieren. Je rijdt door het gebied van Darwin, maar ik denk dat hij met zijn "survival of the fittest" niet verkeersslachtoffers bedoelde. Eenmaal drie dode dassen gezien langs de snelweg; een triest beeld.

    Fijn dat de koffiecultuur ook zijn intrede heeft gedaan in UK, want de hele dag thee drinken met melk is ook niet erg uitnodigend. Het drinken van een goed bakkie koffie is lekker, even heerlijk genieten.

    Ik weet niet precies hoe je bent gefietst, maar heb je Bristol nog gepasseerd, nog over de Cliff suspension bridge gefietst?
    Mensen observeren is altijd leuk. Tijdens de vele treinreizen (van-naar mijn werk) heel vaak stellen gezien die weinig tot niet met elkaar spraken; hoogstens een kleine, snauwende ja en/of nee. Ze hadden elkaar niets meer te zeggen .

    Ben je onderweg nog gebeld door de campinghouders ivm massage voor de pijnlijke rug/knie? Stiekem geen oefeningen gegeven?

    Ik weet niet of jij de tip van Reinalda hebt opgevolgd betreft de foto's bekijken van Lydia Rood op Instagram? Ik ben direct naar haar galerij gegaan; echt super. Het is fantastisch om haar "bergje" je zien achter haar fiets. Zij is onderweg naar Lapland, helaas komen jullie elkaar niet tegen. Wel jammer zou misschien leuk zijn om wat ervaringen te delen.

    Ik ben benieuwd naar de nieuwe belevenissen en succes en genieten.
    Groet Kitty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 26 Mei 2017
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 30166

Voorgaande reizen:

29 Mei 2017 - 31 Augustus 2017

van de noordkaap naar gibraltar

Landen bezocht: