Bye bye Sweden, Hello Finland - Reisverslag uit Hästgrund, Finland van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu Bye bye Sweden, Hello Finland - Reisverslag uit Hästgrund, Finland van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu

Bye bye Sweden, Hello Finland

Blijf op de hoogte en volg Joop

18 Juni 2017 | Finland, Hästgrund

Vandaag de overstap naar Finland gemaakt. Eenmaal op zo'n ferry, dan is alles heel relaxed. Entertainment aan boord (als je dat wilt). Restaurant, van alles voor kids en een winkel. Of een tukkie doen op het dek ( dat laatste dus). Die haven vinden, dat was nog een hele klus. Ver buiten de stad. Staat alleen maar op de grote wegen aangegeven, maar daar mag je met de fiets niet op. Nergens aangegeven op fietspaden en die gaan kris kras door de stad en lopen vaak niet gelijk op met de hoofdwegen. Ik was dus regelmatig de weg kwijt en dacht: dan maar op de grote weg. De haven ligt 20K buiten de stad in zo'n kale, stinkende Botlek-achtige omgeving. In de rij voor de boot stond ik tussen allemaal motoren. Een Harley Davidson Owners Club. Bijzondere motoren en bijzondere gasten. Bikers, maar niemand had belangstelling voor de mijne. Ik vroeg me af: wie is hier eigenlijk een biker. Het slaat waarschijnlijk op twee wielen. Allebei dus.
Wanneer je Finland binnenvaart vallen gelijk de vele eilandjes op. Doet gelijk knus aan. De aankomst was vriendelijk. Een camping was zo gevonden.
Morgen weer echt op de fiets. Lekker!!

  • 18 Juni 2017 - 21:12

    Reinalda Kerseboom:

    Bijzondere ervaring is dat hé. Met je kleine fietsje op zo'n grote ferry. En dan moeten ze ook nog zoeken waar je je rijwiel veilig neer kan zetten.
    Op de foto ziet het er uit dat je heel mooi weer treft.
    Mooie finse etappes!

  • 18 Juni 2017 - 22:15

    Peter Jansen:

    Ha Joop, jij had een rustdag maar je broer Paul is volop in training. Als je terug komt zou ik me zorgen gaan maken hij weegt nog maar 74 kilo en ruim 80 km fietsen draait hij zijn duim niet meer voor om. Hij wil met jou de concurrentie wel aangaan denk ik.
    Nu weet ik dat hij een beetje kan fietsen maar zulke mooie verhalen als jij schrijft kan hij denk ik niet.

    Nu het derde land wat je aangaat mooi om te zien welke vlaggetjes al allemaal geplaatst zijn.
    Succes in het mooie Finland. Ik kijk weer uit naar jou ervaringen tijdens het fietsavontuur mooi om te lezen !!

    Groetjes,

    Peter

  • 19 Juni 2017 - 15:03

    Harry:

    Hoi Joop,

    Je gaat hier toch wel een boek van maken, hoop ik? Ik lees je verhalen dagelijks en met veel plezier.
    Gisteren heb ik zelf een fietstocht gemaakt van wel 17 kilometer!!!!!!! Op mijn elektrische fiets. Ik merk dat ik nog heel wat zitvlees moet kweken. Au!! De tocht die jij maakt dwingt daarom veel respect af. Als oudere broer behoor ik eigenlijk het goede voorbeeld te geven, maar nu is het andersom.
    Neem me niet kwalijk, maar ik ben best een beetje jaloers. Al die ervaringen en belevenissen. Geweldig!

    Groetjes
    Harry

  • 19 Juni 2017 - 19:36

    Jeanette :

    Hallo daar! Mooi zo'n overgang met de ferry! Super fijn ook dat het fietsen zo goed gaat joh! Veel plezier in Finland! Enne ja, hopelijk geen muggen, haha! Liefs! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 26 Mei 2017
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 30054

Voorgaande reizen:

29 Mei 2017 - 31 Augustus 2017

van de noordkaap naar gibraltar

Landen bezocht: