Adrenaline - Reisverslag uit Tengelfjorden, Noorwegen van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu Adrenaline - Reisverslag uit Tengelfjorden, Noorwegen van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu

Adrenaline

Blijf op de hoogte en volg Joop

08 Juni 2017 | Noorwegen, Tengelfjorden

Langzaam naar het zuiden. Even uit de drukte van het verkeer. Ik heb een mooie route gevonden met een oversteek per boot onderweg. Het was vandaag wederom een prachtige dag. De natuur spat uiteen. Alles wordt groen en gaat bloeien. Ongelooflijk, 2 dagen geleden sneeuwde het nog hier. Ik zak af richting Lofoten.
Het klinkt eentonig maar de landschappen zijn met geen pen te beschrijven. Ik maak wel af en toe een foto, maar kan wel aan de gang blijven. En het eindeloze gebied is eindeloos hetzelfde en geen ogenblijk gelijk. (Nescio). En zo is 't.

De tocht begon in Harstad waar ik nog wat inkopen heb gedaan. Een kajaksportzaak en outdoorwinkels. Leuk om te snuffelen. De droogmaaltijden zijn erg smaakvol hier.
Een keer in de route moest ik dus een overtocht maken, maar dat is een welkome afwisseling. Maar dan weer die tunnels. Ik schreef er al eerder over.
Ik heb er niets mee. Mocht je moe zijn of pijntjes hier en daar, in zo'n tunnel voel je niets meer. Ik zat vanmiddag in zo'n ding van bijna 7 K, beetje heuvel af. Alle lampjes flikkeren, geel jasje aan en als een vliegende kerstboom die tunnel door, zo hard als ik kon. Adrenaline !!!!
Ik sta nu op een rustige camping een beetje afwijkend van de route, maar werd verleid door de bordjes: er zou hier gevist kunnen worden. Nou, geen vissen te zien, laat staan vissers en ver van het water. Wel een mooie plek en ze hebben bier.
Ik voel me net als die man van de reclame, zo zittend in mijn zelfgefrabiceerde stoel een beetje van me afkijkend.
De eerste muggen zijn gesignaleerd, maar heb ze nog onder controle.


  • 08 Juni 2017 - 22:24

    Jeanette Teunisse :

    Hoi Joop!
    Wat gaaf joh! Je schrijft heel aanstekelijk, niet dat ik dit van plan ben

  • 08 Juni 2017 - 22:58

    Kitty Hovenkamp :

    Hoi Joop, ik zie je zitten met een stenen pijpje mijmerend aan de waterkant

  • 08 Juni 2017 - 23:07

    Peter Jansen:

    Hoi Joop,

    Nu lekker genieten van het weer wat steeds wat beter gaat worden gelukkig. Vissen is niet zo makkelijk als je denkt zeker het zogenaamde vliegvissen. Ik had met ons reisje naar Zweden Idre-Fjall ook een poging gewaagd en je raad het nooit. NIKS GEVANGEN wel een heleboel muggenbeten. Wij hebben daar ter plekke een heerlijk zalfje voor gekocht wat de muggen op afstand houd en niet alleen de muggen. Maar als je de vissen die vangt moet leven kom je zeker niet aan ;) De tunnels zijn zeker niet fijn al is het maar de verschrikkelijke dampen die de auto's produceren.

    Veel succes weer metste vervolg van je supertocht.

    Groetjes,

    Peter


  • 08 Juni 2017 - 23:10

    Kitty Hovenkamp :

    Hoi Joop, met het versturen ging iets mis; hele lap tekst kwijt. Het bezoek aan de "outdoor" winkels was een bonus vandaag. Zitten er in de droogvriesmaaltijden veel vis?

    Je moet oppassen dat je geen tunnelfobie creëert doordat je kilometers in de gangen crosst. Het geeft je ook een snelheidskick; als een razende kerstboom zo snel mogelijk naar de uitgang racen. Inderdaad een adrenaline boost.

    Ik zie je zitten op je zelf gemaakte stoel met het flesje bier, op de grond naast je, starend in de verte en mijmeren over water met vissen erin. Hopelijk lukt het je om nog te vliegvissen.

    Heb je nog kans om het noorderlicht te zien of is het te lang licht? Of kruip je voordat het donker wordt in de slaapzak? Je zit wel op een mooie plek om de Aurora te zien maar mogelijk ben je te laat in het seizoen.

    Succes morgen Joop, groet Kitty

  • 08 Juni 2017 - 23:38

    Reinalda Kerseboom:

    Mooi, jij noemt je tekst Adrenaline... ik lees vooral steeds meer relaxed er zijn! Mooi.
    Ik geniet met je mee, want jouw verslag maakt allerlei mooie herinneringen aan onze reizen van weleer wakker.
    Dank je wel voor het delen!
    Reinalda

  • 09 Juni 2017 - 10:50

    Evert-Jan Van Den Born:

    Hoi Joop, ook ik heb gevonden hoe je te volgen bent. Dit is wel wat anders dan de donderdag avond ritjes met MTB Renkum, erg leuk om te lezen. Veel plezier en mooie kilometers gewenst.
    Ik blijf je volgen,
    Evert-Jan

  • 14 Juni 2017 - 14:11

    Nancy Serpa:

    Erg leuk om te lezen en volgen. Al die tunnels. Krijg echt de fiets kriebels.
    Nancy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 26 Mei 2017
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 30179

Voorgaande reizen:

29 Mei 2017 - 31 Augustus 2017

van de noordkaap naar gibraltar

Landen bezocht: