De laatste regendag - Reisverslag uit Skibotn, Noorwegen van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu De laatste regendag - Reisverslag uit Skibotn, Noorwegen van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu

De laatste regendag

Blijf op de hoogte en volg Joop

01 Januari 1970 | Noorwegen, Skibotn

Noren zijn wat stugge mensen. Ietwat formeel vriendelijk, althans bij de recepties van de campings. Verder zeg ik tegen iedereen maar "Hai". Ze zeggen dan meestal dan "Hai" terug. Soms denk ik wel eens dat ze nog in een winterdepressie zitten. Maar de lente komt eraan hier, voor mij de tweede keer dit jaar. De natuur ontluikt hier en daar. Je ruikt het rottende blad. Ook ruik je onderweg op ruime afstand al die vissen die daar te drogen hangen. Ik heb ze tot hangvissen gedoopt maar zal wel stokvis zijn. Ook wordt het vee weer losgelaten. Wat ook ruikt is een zwoegende fietser. Heb ik zelf geen last van, maar kan me voorstellen een ander wel. De campingeigenaar kwam mijn hutje afrekenen en kwam bij mij binnen. Ik kon aan hem merken dat hij niet lang binnen wilde blijven.
Over de rit van vandaag is verder niet veel te melden. Ik ben een paar keer illegaal door een tunnel gefietst. Ik kon geen omleiding vinden voor fietsers en terugfietsen was ook geen optie. Hemelsbreed niet veel opgeschoten. Je rijdt vaak langs het fjord op. Vandaag kon je 's morgens al zien waar je 's middags zou gaan fietsen, aan de andere kant van het fjord. Morgen het binnenland weer in.

  • 05 Juni 2017 - 21:27

    Kitty Hovenkamp :

    Hoi Joop, haha ik kan mij er iets bij voorstellen dat de campingeigenaar niet lang in jouw tent wilde blijven, hij kiest liever voor de hangvis dan de zwoegende Nederlander op de fiets. Je zit op de ereplaats bij het besneeuwde fjord. Leuk de foto, geeft een beeld hoe jij erbij zit in het noorden.

    groet kitty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 26 Mei 2017
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 30147

Voorgaande reizen:

29 Mei 2017 - 31 Augustus 2017

van de noordkaap naar gibraltar

Landen bezocht: