mijmeringen van een fietser - Reisverslag uit Raudmyr, Noorwegen van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu mijmeringen van een fietser - Reisverslag uit Raudmyr, Noorwegen van Joop Cobussen - WaarBenJij.nu

mijmeringen van een fietser

Blijf op de hoogte en volg Joop

03 Juni 2017 | Noorwegen, Raudmyr

De voortdurende worsteling van een fietser zoals ik, althans nu met reisbepakking ,is hoe het gewicht te verdelen, zodat het makkelijker fietst. Hoeveel in de voor- en hoeveel in de achtertassen. Gewicht laag in de tassen en zwaar spul dus onderin. Daar kun je eventueel onderweg dan weer moeilijker bij. Het zijn zo van die problemen. Ik heb natuurlijk weer veel te veel bij me. De meeste solo-fietsers hebben geen voortassen. Sommigen hebben een fietskarretje. Veel heb ik nog niet gebruikt maar ben ook nog maar net weg.
Ik heb vandaag geëxperimenteerd met de verdeling van water. Het verhaal van Jacques Anquetil, vijfvoudig tourwinnaar gaat dat wanneer hij aan een beklimming begon hij zijn bidon uit de houder nam en in de achterzak van zijn wielershirt stopte om zodoende zijn fiets lichter te maken. Heb ik ook geprobeerd. Mijn bidons geleegd in de waterzak die ik op mijn rug draag. En wat denk je ? HET WERKT ECHT !!!
Evenals snel je boodschappen opeten. Hoef je die ook niet meer mee te zeulen.

Trouwens..........ik heb nog geen Eland gezien.

  • 03 Juni 2017 - 22:31

    Jan De Sonnavillee:

    Hallo Joop,maak je ook foto's of vergeet je die te maken.
    Hoeveel kilometer maakte je nou bv vandaag. En slaap je vannacht in een tentje?
    Slaap lekker en mooie pinksterdag daar morgen
    Grt Janfiets

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Actief sinds 26 Mei 2017
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 30153

Voorgaande reizen:

29 Mei 2017 - 31 Augustus 2017

van de noordkaap naar gibraltar

Landen bezocht: